Oppdrag

Jeg tar oppdrag i skoler og bibliotek. Honorar etter Norsk Forfattersentrums satser. Foruten samtaler/foredrag om eget forfatterskap tilbyr jeg følgense opplegg:

Far din er en tyv. Mellomtrinnet og ungdomsskolen.

Far din er en tyv. Hva gjør du? Alle vet at far din stjeler. Alle kjenner noen han har stjålet fra. Alle er sinte på far din. Men hva gjør du? Det er ikke du som har gjort noe galt. Du er bare den som har en far som stjeler. Det er derfor alle er sinte på deg. Ingen skjønner at det er deg det er verst for. At det er du som for alltid må ha en far alle hater. At folk hater deg fordi faren din stjeler.

Opplesing, fortelling og samtaler omkring boka «Far din».

Ikaros på toppen. Mellomtrinnet.

Ikaros Olsen er på bunn. Han bor sammen med bestefaren sin aller nederst i huset med tre kjellere. Ikaros vil oppover. Ikaros vil bli rik og berømt, han vil ha mektige venner og bli populær. På veien må han ta noen snarveier.

En historie om forventninger om at lykke er rikdom og at suksess er makt.

Opplesing, fortelling og samtaler omkring de tre bøkene om Ikaros Olsen: «Nissekrigen», «TV-krigen» og «Bestefarkrigen».

Fotball er grønt. Småtrinnet og 4 – 5 trinn.

Fortelling og opplesing fra bøkene om Fotballaget Froskene. Om vennskap og samhold for et lite lag.

Opplesing, fortelling og samtale. Det er kommet ut tolv bøker om Fotballaget Froskene.

Han slo meg. Mellomtrinnet og ungdomstrinnet.

Alvis og mora bor sammen med mammas kjæreste. Noen ganger er kjæresten snill og finner på kjekke ting. Noen ganger er Alvis slem og finner på dumme ting. Da blir kjæresten til mamma veldig sint. Veldig.

Dette handler om barn i voldelige familiesituasjoner. Barn som ikke skjønner konsekvenser og voksne som ikke kan kontrollere sinne. Om omgivelser som utnytter den svake og mennesker som ikke ser det åpenbare i situasjonene.

Opplesing og samtale. Basert på boka «Lydighetsprøven». 

Gjennom en trakt, gjennom et nøkkelhull, i mitt eget hode. Mellomtrinnet og ungdomstrinnet.

Fortellerverksted på en eller to skoletimer. Tre forskjellige måter å se situasjoner på og så beskrive dem. Hvordan opplever vi en situasjon og hvordan forteller vi om den? Hva ser vi, hva hører vi og hva oppfatter vi.

Samtale og egenskriving.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s